Assign a 'primary' menu

Białko w siłowni

Prawidłowa dieta i jej suplementacja to jeden z niekończących się tematów w środowisku osób korzystających z siłowni oraz sportowców. Ostatnimi czasy pojawiły się profesjonalne sklepy z odżywkami dla kulturystów, a wiec dostępność wszelkiego rodzaju substancji wspomagających trening znacząco wzrosła. Wraz z popytem na preparaty dla trenujących, wzrasta również świadomość i doświadczenie w kwestii ich stosowania. Tuż obok kreatyny i mikroelementów, najczęściej pojawiającym się tematem dyskusji jest kwestia stosowania białka serwatkowego.

Chodzi tutaj o białko pozyskiwanie z serwatki – tej samej jaka powstaje podczas produkcji serów i twarogów. Właśnie z niej wyizolowuje się czyste białko, które jest bardzo chętnie przyjmowanym preparatem wśród bywalców siłowni. Osoby bardzo intensywnie trenujące mają ogromne zapotrzebowanie na białko, gdyż jest to jeden z najważniejszych budulców tkanki mięśniowej. Poza tym w składzie znaleźć można sprzyjające prawidłowej regeneracji aminokwasy. Jest to szczególnie ważne dla osób związanych z kulturystyką gdyż ich mięsnie narażone są na przeciążenia i uszkodzenia.

Spożywanie białka serwatkowego przez niektórych kojarzone jest z jakimś niedozwolonym sposobem na wzmocnienie oraz wspomożenie organizmu. Nic bardziej mylnego. Ten typ substancji to zwyczajne suplementy diety – sposób na dostarczenie ciału tego czego potrzebuje przy określonej aktywności. A samo białko serwatkowe ma praktycznie same zalety. Jest bardzo łatwe do strawienia przez organizm a co za tym idzie – wykazuje się bardzo dużą przyswajalnością. Nie posiada też żadnych stwierdzonych skutków ubocznych. Nawet osoby ze zdiagnozowaną nietolerancją laktozy mogą całkowicie bezpiecznie przyjmować białko serwatkowe, gdyż w procesie izolacji zostaje ono jej pozbawione. Wszelkie ewentualne problemy związane z przyjmowaniem takiego suplementu diety o jakich można poczytać czasem w sieci, są zwykle związane już z indywidualnymi problemami konkretnej osoby. Ogólnie stwierdzonych dla wszystkich efektów niepożądanych jak dotąd brak.

Czy ktoś nie może przyjmować białka serwatkowego? Nie – nie ma żadnej grupy, którą można jasno wydzielić jako osoby nie mogące korzystać z takiej diety. Jest ona odpowiednia tak samo dla kobiet jak i mężczyzn, nie ma znaczenia też wiek. Dobrze jest jednak pamiętać, że białko serwatkowe samo w sobie nie zrobi z nikogo kulturysty. Prawidłowe odżywianie, dodatkowe suplementy z mikroelementami i przestrzeganie zaleceń treningu w połączeniu z odżywkami białkowymi mogą być dopiero wyznacznikiem sukcesu każdego miłośnika kulturystyki. W tej dziedzinie bez ciężkiej pracy i silnej woli nie można wiele osiągnąć, niezależnie od tego jakie substancje będzie się przyjmować. Taka jest natura budowania oraz rzeźbienia zdrowej i silnej tkanki mięśniowej. Białko serwatkowe pozostaje jednak jednym z najbardziej powszechnych i bezpiecznych suplementów diety polecanej praktycznie bez wyjątków każdemu kto ciężko trenuje. Szczególnie, że za jego używaniem przemawia też dziecinnie prosty sposób przygotowania i wiele różnych smaków dostępnych na rynku.

About the Author Odżywkarz